Barna minnen

Ja alla har vi väl minnen från den gammla goa tiden. Och då jag och min familj var och hälsande på  kusinerna nere i smålandstrackterna så väcktes ett av mina till liv igen.

Mina kusiner David,Anton och simon som vi en dag var och hälsade  på bor i ett hus nära en liten,liten,liten sjö. David och Anton drog på sig sina flytvästar och så små sprang vi dit ner. Väl nere vid den lilla,lilla,lilla sjön så väntade en stor blå hink och två håvar. Jag som stått och njutit av solen hade inte märkt vad dom andra höll på med men plötsligt stog David vid min sida och sa:
-Fyll hinken med vatten ,
Han stog med en av hovarna i handen och då kollade ner i den så såg låg där en groda. Så jag gjorde som han sa och fyllde hinken med det grumliga,äckliga vattnet från den lilla,lilla,lilla sjön.
Sedan släppte vi ner grodan i hinken där den simmade runt(elle vad groder nu gör)

Vi fortsatte att fånga grodor i säkert en timma eller två. och det var hur kul som helst .Jag kände mig verkligen som den Sofian jag en gång varit, med dom fula tröjorna och jeansbyxorna med småspeglar längst ner på byxkanten som sprang runt och lekte och hade det kul .

Där i ligger då grodan.

David visar stolt upp sina nyfångade grodor.



Undra om jag får min prins?!

Hej hopp grod kropp / Sofian

P.S vi fick totalt 63 grodor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0