Espania

Hola!

Ja jag var ju som sagt på spansk afton i helgen (mycket trevligt). Och Clara var strålande bra.
Men alla av er kanska inte vet exat vad flamenco är för något.Så därför har jag tänkt att berätta det för er.


Flamenco är en spansk dans som inehåller tre grundelement.
1:el cante  , som då är sången
2:el toque  , det är musiken 
3:el baile  ,  som då är dansen så klart.

Ja mycket svårare än så vet jag inte om det är(Clara du får rätta mig om jag har fel eller missat nåt).Men jag kan då säga att det är nog sv¨årare att dansa själva dansen än att berätta om den.

Här har ni några bilder att studera och värdera.
Vad tycks?



Hej hopp slökropp/Soffan


Kommentarer
Postat av: Gabbie

haha härligt! :D SÅ kul! :P haha och förresten stavas Espania med en fjupp = ~ över n:et :D

2009-04-29 @ 12:26:24
URL: http://gabriellalindgren.blogg.se/
Postat av: CLARIS

Oj, jag märker att jag verkligen har varit lite off utan internet. Du är så söt Sofia (du med Rebecka=D), skitfina bilder. Och nej, du har inte missat något, tror jag. Sång musik dans



PUSSELIPUSS

2009-05-03 @ 22:56:14
URL: http://neon.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0