en trött dag

hmm, ja
jag hoppas att ni alla uppskattade mina långa tal,

men nu sak jag försöka skriva kortfattat (good luck liksom)

igår var jag då och grillade med lite vänner. dock sörjde jag över min hemgångstid, 22.30 för er som inte vet... fast jag lyckades faktiskt att övertala min far till 23.00, aningens bättre.

det var iallafall grymt!



bilder från http://www.livetomentjerlund.blogg.se och http://www.nyadagar.blogg.se

idag vart jag då väckt kl 9 tror jag  av min vän Sofia som ringde och påminde mig om att vi skulle dela ut lappar på stan idag,
"attans ! det hade jag glömt"
25 minuter senare cyklade jag och Sofia iväg to the stad där vi delade ut lappar till kl 12.00, då tog några andra över (tacktacktack) då pös vi och åt lite mat, mumma.
för min del blev det en ost och skink macka, för mina vänner vart det kyckling sallad.

detta påminner mig om att jag är skyldig Sofias mamma 40:-, jag får ta och leta reda på lite pengar, en 20lapp ska väl inte vara allt för svårt att hitta, (pappa betaldade andra hälften om ni undrar)
men vart kan jag hitta e 20lapp ?
"i min bokhylla ofc !"
"nej där fanns ingen..."
"konstigt, jag la ju en här efter att vi hade varot på vitbergs..."
"eller gjorde jag?..."
"jag kanske glömde den i byxfickan"
"men då är den ju i tvättenn..."
"skit ! jag går och kollar"
"nej, inga byxor eller 20lappar där..."
"den kanske hänger ute då ?"
"ja, jag kollar ! "
"jag minsann, där ser jag mina byxor"
"och mycket riktigt, där i fickan ser jag en mycket ren och fin 20lapp"

så nu har jag den i mitt våld och den skall överlämnas ikv när jag pyser till Sofia,
ska ringa ett litet samtal nu,

hejhopp tröttkropp / 20lappaR

Kommentarer
Postat av: moa

jo verkligen! det är inte denna helg utan nästa!:)

2009-08-12 @ 18:09:26
URL: http://moahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0