klar vaken

oja, helt och  hållet klar vaken är en exakt beskrivning på mitt nuvarande humör eller något sådant, i den stilen eller något liknade. Jag brukar nämligen för det mesta bli väldigt pigg när jag börjar morgonen med en liten jogging i lilla plutte bergsbyn och sedan komma hem och flyga in i duschen, vem blir inte pigg då liksom ?
för modligen trötter i snövit och de sju dvärgarna.


hursom haver, tänkte jag (eftersom att det inte hänt nåt vidare intressant denna morgon) berätta om vad jag hade för mig igår,
på dagen hade jag en såkallad vilardag jag gjorde ingenting, och det var riktigt riktig nice faktiskt, det kan jag rekomendera om ni har brist på fantasi.
haha, nej jag bara skoja med er ! jag kom nyss på vad jag egentligen gjorde på dan (gud så pinsamt, jag glömde bort vad jag gjorde på dan och trodde att jag bara var hemma, jag måste till doktorn ! det här är allvarligt, och nej det är inget skämt ! )


aja, det jag som jag då påriktigt gjorde igår var ju att moppa till stan och träffa lite kära vänenr till mig, däribland Clara som hållit sej borta i två veckor, hon fick panik när hon såg luftballongen som svävade över Skellefteå och pös därför när till London, Göteborg, Malmö och gud vet var !

men nu två veckor senare har han alltså tappert vågat sig tillbaka. det gillar vi !
så ja, jag träffade henne och några andra, dock kunde jag inte stanna allt för länge även om jag gärna ville, för min far hade nämligen en middag redo för mig klockan 17.00 så jag fick snällt moppa hemmåt.

senare kl 17.45 tog jag och min vän Elin bussen till stan för att träffa Kevin, vi skulle se på Mattias hockeyträning, så ja det gjorde vi och jag vet inte riktigt hur länge vi höll till där men ett tag iallafall. Sen tänkte vi följa med dom hem , men icke sa nicke, nej icke sa mamma och ja, anledningen är som alltid.... hemgångstiden, aja, jag och elin fick då bege oss mot stan eftersom att hon hade en buss som väntade på henne och några vänner som väntade på mig.

ja, tyvärr slog min och elins vanliga "busstur" till och vi såg bussen lämna hållplatsen 10 ynka sekunder innan vi skulle ha satt våra fötter där, det kallar jag otur !
vi beslöt då att tömma våra blåsor och begav oss därför till bion där hände en ytterst läskig sak, men vi tog oss levande där ifrån och Elin kunde hel och hållen sätta sig på sin buss och jag skyndade med hjärtat i halsgropen iväg till Clara.

I claras tambur möttes jag av en chock !...
ett stort fasansfullt LEJON tittade på mig och slickade sig om munnen...
nej jag skoja bara, men en chock fick jag minsann för hela hallen var proppad med skor, massvis med skor ! eller ja, iallfall fler än jag väntade mig. Skorna var dock väldigt trevliga och utgjorde inga hot mot min redan så förfärade kropp.

jag beslöt mig för att hälsa på min vän toaletten innan jag anslöt mig till min skara av vänner. vilket jag gjorde sen, och där spenderade jag timmen som var kvar innan klockan slog "dags att fara hem nu Rebecka". Mycket tråkigt tycker jag att lämna det trevliga sällskapet efter blott en timmes gemensam tid, men sånt är tyvärr livet.

ja, det var då min verkligt roliga afton.
denna dag är full av möjligheter och äventyr som jag snart skall upptäcka.

hejhopp gladkropp / äventyraren

i brist på andra bilder, hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0