Offer

Detta hära är ett blod med finger på
NEJ NEJ tvärt om ett finger med blod på

Hur kommer det sig att blodet är på utsidan istället för insidan av fingret?
Vem bär skulden till denna tragedi?
Eller vilka?

Detta hära är ett grästrå med blod på

Hur kommer det sig att  blodet befinner sig på detta grästrå istället för i mitt finger?
Vem bär skulden till denna tragedi?
Eller vilka?

Detta hära är två blad med blod på

Hur kommer det sig att boldet håller hus på domma blad istället för i mitt finger?
Vem bär skulden till denna tragedi?
Eller vilka?

Detta är ena riktigt kluriga fågor som endast  jag har svaren på mouhah (bortsätt från Rebban)
Men eftersom att jag är en snäll flicka så ska ni få svaren på dessa gåtor.

Detta är dom skyldiga:

Myggan Ada
 Och
Sofias(min) hand


 Ja ni kanske nu har listat ut vad som hände.
Men för säkerhets skull så drar jag hela historien i snabba drag :
 

biiii(myggsurr) myggan landar på mitt vänstra pekfinger. Sticker mig och börjar sitt jobb.
Jag tänker: Åånej inte en mygga till som snor mitt blod jag är less på detta.
Så min höger hand flyger upp i luften och dyker sedan rätt ner på Ada.
Wwoom Ada sprätter ner i  gräset.Och kvar på mitt finger blir ett myggbett.
Sedan vet ni ju vad som hände blod på mitt finger, blod på ett grästrå och blod på två blad.

Puhh nu var det uträtt och jag ska gå och göra någonting annat än vad jag gör nu.

Hejhopp myggbitenkrpopp/Fröken sofia

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0