time to talk (del 2)

När solen sakta glev ner bakom skogens trädtoppar beslöt jag mig för att (för första gången på 5 år) testa fiskelyckan.
så, efter en snabb genomgång av min bror om hur enn kastspö fungerar började jag kasta...
kast nummer 1: i princip 1 m från där jag stod
kommentar av bror: bra Rebecka där tror jag storgäddan finns ! (obs irroni)

kast nummer 2: ganska långt, in i vassen där draget fastnade
kommentar av bror: ah ! bra kast, fast försök att inte fastna...

kast nummer 3: vill helst inte tala om det men.. rakt in i skogen... över grenar och buskar och bark...
kommentar av bror: Ja ! där finns absolut gäddan !
rebeckas försvar: jag vill fiska älg istället...

kast nummer 4: ganska långt men... spöet förstördes på något sätt...
kommentar av bror:  så där gör den ofta..

efter den tragedin beslöt jag att över lämna fisket till han som kan...

nämligen denna typ (förresten ska jag skryta lite nu kom jag på, han är i nåns stuga och jag fick nyss reda på att han fått en gädda på sex kilo ! sick! )

aja, men det hann bara gå några enstaka timmar sen tvingade mina bröder mig ut i båten för ännu en fisketur, ja vad sak man säga, jag följde med.
väl i båten öste en rikligt äcklig fisklukt över mig ich funderade på att överge skeppet men jag lät bli, tapper som jag är.

jag själva fisket gick faktist super, jag fick 5 små fiskar och 2 stora ! eller nja, inte precis... helt ärligt vart jag fisklös, medans bröderna fick två gäddor var, har bara en sak att säga om saken FUSK,

ifortsättningen ska jag nog hålla mig ifrån fiskarna, dom är inte på min sida.

Ja, det var typ det jag hade att säga om stugan , jag kan ju tillägga att efter bussfärden från Bastuträsk till Skellefteå fick jag allt snällt vandra de 7km till bergsbyn efter som att 208bussen inte ville gå förrän om 1timme och 10minuter.

aja,

hejhopp FISKkropp / fiskaRen

Kommentarer
Postat av: marcus

haha ja :D :D

2009-08-12 @ 15:41:34
URL: http://livetomentjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0