efter regn kommer solsken

Tjohej,
idag har ju faktiskt solen vågat visa sej en aning och det gillar jag.
igår avsöjade jag ju att jag hade en finnemang bra ide att skriva om, liksaså skrev jag att jag hoppades att jag inte skulle glömma denna finnemang braa iden,
men... det är såklart det som har hänt...


-ööh attans !
(eller nåt liknande)

jag kan inte förstå hur jag lyckas ? jag har ju sovit och allt sånt...
jag läste igenom gårdagens inlägg ihopp om att komma på vad det var utan resultat...
MEN jag kom på en annan sak, en sak som jag lovade att jag skulle skriva om för ungefären en och en halv vecka sen.
jag lovade ju några konfaledare att jag skulle skriva om dom det sista jag gjorde innan jag lämnade Solvik.

Fy och skam på mig, slömma sådär va, vad äre för sett ?
aja, nu när jag kommit på det är det dags att rätta till det misstaget. Tyvärr är problemet att jag bara kommer ihåg typ en av ledararna som ville bli omtalad i denna blogg (förutom Lovisa då, men hon har jag redan talat om) men känner att det blir halverst mobbing om jag endast skriver om två av alla de som bad mig.
livet är inte lätt, lika svårt som att hitta på vad jag skulle skriva om jag skulel komma på resten av dom.

- tur att jag inte är ett pucko, hade jag varit det hade jag inte kunnat lösa det här problemet. Men som sagt så är jag inget pucko och det betyder att jag har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj.

- YEEYY !

planen:
på solvik hade vi burträsk bingo (för er som itne vet var det är får väl låtsas att ni vet)
där man skulle göra lite mer "uppdrags liknande saker" enligt min åsikt. En av sakerna var...

att skriva en snäll sång om alla ledarna

ja, där har vi lösningen, jag ska helt enkelt skriva sången för er. Då berättar jag lite om alla ledarna, great !

tyvärr minns jag dock inte hela låten och lappen ligger gömd nånstanns i mitt välstadade rum (jo det är faktiskt sant, städade till min egen förvång senast i morse) jag får helt enkelt klara mig utan lappen så bra det går, men det blri nog inte exakt som den var.

"ALLA LEDARE SÅNGEN"
text:
lag untzz
musik:
bäbä vita lamm

vers 1:
Lilla Maria du är rolig du,
skrattar jämt åt oss det gillar vi förståss.
och Annika,
du räknas också dit
och Simone också som läser jätte fint.

vers 2:
Gustav trallar på
och Åke lär oss gå.
Viktor han for hem men kommer snart igen (hoppas vi)
och Lovisa hon är snygg,
och inte särskilt stygg
och Andreas spelar så fint på sin gitarr.

vers 3:
och Marie, Sofie och Helena,
ni är också bra
tralla, lalla, laaaaaa

där har vi den , nästan helt korrekt tror jag..
anledningen till det lite korta slutet var att tiden inte tillät oss att hitta på mer så vi grötade helt enkelt bara ihop de namnen som var kvar.

men där har ni den iallafall, en exakt förklaring av ledarna vi hade på Solvik.

nu väntar några kompisar på mig så min tid vid datorn är över.

hejhopp sångkropp / smaRter

me and josse utanför biografen , ca en halvtimme innan våran film visades på skärmen, gissa hur nervösa vi (jag) var?



Kommentarer
Postat av: Sofisis

Aplåååder! Bravo! Tresbien! Finemico! (haha tror inte det finns men nu gör det de ialla falll) -underbar sång, vi måste mitta på någe och det är Foooort saknar dig nu till tusen! =)

2009-07-08 @ 22:06:08
Postat av: Maria

Haha kung! ;D

2010-02-01 @ 19:54:58
URL: http://pajaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0