rebeckas dag

jo hej,
nu passade jag på att slå mig ner en kort stund vid datorn, ursch jag gillar egntligen inte datorn på sommarn, men men , vad gör man inte för sin blogg.

iallfall så har min dag sätt ut på detta vis.
det började med att jag låg och sov, bara sov och tänkte inte på någonting, DÅ!....
ringde det på dörren, inte bara en gång utan flera gånger, observera flera, och inte nog med det, en moped stod och tutade och båda ringklockorna plingade som galningar (vi har nämligen två)

mysig väckning ? ... nja inte precis.
men jag tog mig iallafall ut min säng och hasade mig lååångsamt till dörren, halverst blind, jag ansträngde mina ögon för att se vad det var för någon galning som roade sig själv med att störa en sovade flicka.

galningen var ingen mindre än, men hon var inte ensam hon hade två kompanjoner med sig,  och .
ÅH DOM SKURKARNA !
men snäll som jag är öppnade jag iallfall dörren och det första jag hör är
" PÅ MED BADKLÄDERNA !!! NU SKA VI BADA !!!!!"
chockad till 1000 rusade jag trots min trötthet rusade jag som en  tillbaka där jag kom ifrån (det vill säga mitt rum) och gjorde som jag blivit tillsagd. Lite annat tog jag förståss med mej, min hjärna var ju inte helt urkopplad, jag var till och med så vaken att jag tog med mej moppekortet (vilket jag alltid annars glömmer)

sen hände en liten katastrof som jag inte orkar tala om så vi spolar oss vidare i historien
....zzzzzzzzzzaaaaaaaaaaaaaaaaaappp...
så nu står vi på busstorget, där blev jag hastigt och lustigt... pigg? ko? kissnödig? hungrig?,
nej, fel fel fel och fel, jag blev blind. ja det är faktiskt sant.

de tre vännerna förblindade rebecka med en ögonbindel, panik !
nejdå det var lugnt för  fanns vid min sida, puh, men vad nu ?  hon börjar snurra mig.
runt, runt, runt och runt...
sen lämnar hon mig, panik !
nej det var lugnt den här gången med för nu kom  och tog tag i min arm och började gå iväg med mig.
blind som jag var visste jag inte var jag befann mig fast jag var nog på torget, och jag hörde skratt och viskningar "vad håller dom på med ?"  "ser du något?!"  "hej.."  jag så pågick det tills jag blev botad mot blindheten,
och då såg jag....
jag inte bara förståss för sedan såg jag en... PICKNICK
ja så då åt vi frukost helt super mumsigt !
resten av dagen var vi och badade men det kan jag berätta om en annan gång .

ojoj det blev en lång histoia såg jag nu, ajaj hoppas att ni orkade läsa hela, för er som inte orkade/orkar så ska jag ta och visa lite bilder, mina enda egna kära bilder från konfirmationen...


men nej så ville det minsann inte bli....
anledningen är att kameran befinner sig i stugan = sex mil från mitt hem, jag har bara en sak att säga om det.. ATTANS KÖTTBULLE !  det var det, jag får sno lite bilder från andra människor , jag ber om ursäkt för det, ett ögonblick.
sådärja, nu har jag snott lite bilder från Frida och Annas blogg, tack för det.

  


åh, jag får en liten osynlig tår  när jag ser detta, jag saknar det så
men därför glädjer jag mig då åt att i kväll minsann ska vissa av oss träffas
det blir najs hoppas jag .

hejhopp blindkropp / bortrövad

p.s om ni undrar varför min morgon såg ut som den gjorde så kan jag meddela att det var en försenad födelsedagspresent, (rebeckas dag) så nu vet ni det , tjing so long !

Kommentarer
Postat av: Johohosse

måste få säga att jag bokstavligen satt och skrattade åt din berättelse :D

Men det hörs som att du har haft supertrevligt!! :D :D

2009-07-01 @ 18:28:57
URL: http://myworldinpictures.blogg.se/
Postat av: Gabbie

haha lät ashärligt! ;) var synd att jag inte kunde komma och va med bara :O



Hopaas du får du de kul!! :D

2009-07-03 @ 16:59:54
URL: http://gabriellalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0