fjäderdräkt

LABAS !
återigen hej på ett annat språk. För er som gillar Astrid Lindgren sagor (även för er som ej gillar dom) kan jag meddela att en av rövarna i Ronja Rövardotter heter Labas, kul va ?
- HAHAHAHA...
nej så kul var det inte. jag undrar om labas själv vet om att hans namn betyder hej på Litauisiska?


om jag hade kunnat fågel språk (lite mer exakt gås-språk) hade jag skrivit hej på fågelspråket. Man kan ju gissa att hej kanske heter "pip" (ljudet som fåglar gör för er som är lite trögtänkta...) eller det kanske heter "piip" (återigen ljudet som fåglar gör fast lite mer uttdraget)
om ni undrar varför jag skulle vilja kunna fågelspråket så är det nämligen så att i teatern som vi övar och övar på har jag en eller kanske två repliker där jag ska låta som en fågel..
på dessa sätt har jag försökt lära mej...
1. jag har sökt på fågel, tupp och gås ljud på youtube...... resultat, ofunnet
2. jag har gått runt i huset och desperat försökt att få fram ett trovärdigt fågel ljud........ resultat, patetiskt och overkligt

och nu är jag i upplösningstillstånd föreställingen är på lördag och jag kan INTE låta som en fågel... detta är en fruktansvärd katastrof, när jag försökte i dag så lät det helt oväntat (eller inte) som ett helt vanligt människoskrik ?!?!
Men jag kan iallafall lyckats se ut som en fågel, för min smarta,begåvade och kreativa teaterlärare sydde eller iallafall fixade en FÅGELDRÄKT   med fjädrar, rumpa och ja, allt !

men ljuden är ju fortfarande ett problem, även om jag ser ut som en fågel låter jag ju inte som en fågel.
jag får använda min smarta hjärna, min starka röst och men ljuuuuuuvliga fantasi för att hitta på ett trovärigt fågel ljud som jag kan framföra.
önska mej lycka till !

som jag nämde i nåt tidigare inlägg så råkade jag på något underligt sätt pajja våran kamera och den andra befinner sig lust nu på laddning så ni får ingen bild på dagens humör.
Det får bli en bild på dagens outfit, ävan fast det är från någon vecka tillbaka...

Skidglasögon - min brors
Hockeytröja - funnen i utklädningslådan
Kjol - även denna funnen i utklädningslådan
Stövlar - min andra brors

nå vad tycks ? stilig inte sant ?

hejhopp fågelkropp / gReta

Kommentarer
Postat av: sss

ööh, jag vet inte ,,,



haha , jag minns modevisingen;) <3

2009-04-01 @ 17:01:07
URL: http://ssannaw.blogg.se/
Postat av: Anonym

rolgi blogg du har! :)

2009-04-02 @ 18:17:31
URL: http://sanylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0