glada dar

Hejhej.... NEJ ! för första gången under mitt bloggliv tänker jag ändra hälsningsfras.
så nu börjar vi om...

BOK !
mitt glada humär håller i sig, det är ju bra.
men innan jag tänker fortsätta berätta om mitt liv eller nånting som har med liv att göra eller nåt som inte alls hör till mitt liv tänker jag berätta att "bok" betyder hej,
deeet visste ni inte ?
"bok" är hej på kroatiska. det kan vara bra att veta.

- Moa, lär dej det här ordet så du kan det när du far till Kroatsien...


andledningar att kunna Kroatiska:
Anledning 1 :
om du vill imponera på nån som du tycker är snygg

Anledning 2:
om du vill imponera på din lärare

Anledning 3:
om du vill tråka dej själv till sömns

Anledning 4:
om du blir mordhotad och ända sättet att få gå med livet i behåll är om du säger hej på Kroatiska

Anledning 5:
om du ska resa till Kroatien


nu när jag har språk på hjärnan blir dagens ämne....
-SPRÅK
jag tycker att det är lite häftigt att det finns så många olika språk, en del är helt obergripliga, vissa låter bara roligt och en del förstår man nästan.
det där med att lära sig olika språk är inte lätt,enligt mej. och tänk då hur svårt det måste ha varit förr i tiden,när dinosaurier fortfarande strövade på jorden
när man inte kunde nåt och ändå lärde sig vad dom andra sa, tacka dessa människor tycker jag.

Just nu befinner jag mej på skolan, hur kan det vara möjligt att jag befinner mej på skolan klockan 01.27 ?
svaret är enkelt...
tjejerna i min klass, plus lärarna Maria och Viktoria har en tjejkväll.
Mycket kul om ni frågar mej.

Nu har jag inget mer att skriva om men det kommer mer snart, snarare än ni tror...

DAGENS FILM

även fast den är lite gammal är den ändå bra, den är värd att se liksom alla Astrid Lindgren filmer.
så se, se,se,se,se,se...

HejHopp språktalande kropp / R


Kommentarer
Postat av: CLARA

OOOOH, coola anledningar ;) nu vet jag

2009-03-27 @ 04:26:23
URL: http://neon.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0