Trevligheter

hej hejsan hallå

Igår var det ju som så många redan vet final i melodifestivalen ,mycket roligt. Min familj och Rebeckas familj ,Mario(min syrras pojkvän)och Sofia(min och Rebeckas vän) hade smlats hos oss och satt hopkurade i våra soffa ,samtidigt som vi lyssnad på ett antal trevliga melodifestivalenlåtar (alla var ju inte precics bra) .
Men för att göra kvällen lite extra rolig så hade jag och Rebecka gjort röstnings lappar åt alla. På lapparna stog det alla artisters namn och deras låt. Sedan så skulle man sätta poäng på varje låt , man fick sätta 1-5 poäng på varje bidrag.
Sedan då alla 11 låtar hade framförst så samlade jag och Rebecka in alla lappar och räknade ihop pängen.  

Och så här blev då  vårat slutgiltiga resultat ut:
På förta plats kom E.M.D med 58p.
PÅ andra plats kom Måns med 50p.
och på tredja plats kom Alcazar med 49p.

Jag vet inte vad ni tycke, men jag tycker att svenska folket skulle ha röstat som oss .
Fast låten som van var ju inte precis dålig men jag vart bara så chokad över att hon vann.
Men vem vet det kanske kommer gå toppen för henne i eurvisionsongcontest (om hon lyckas kvala sig in hoppashoppas)

Satt för ett tag sen och kollade på bilder från i sommras och då dök den här härlig bliden upp.Kan vara trevligt att kolla på nu när vår och sommarlängtan börjar smyga sig på en.

Men nu ska jag gå och lägga mig i soffa en stund och njuta av det lilla som är kvar av denna härliga dag.För i mårgon börjar ju skloan igen. 
hej hopp chokan kropp/S




Kommentarer
Postat av: Felix

Låter riktigt trevligt:D

2009-03-15 @ 21:01:43
URL: http://alvsbackabarnen.blogg.se/
Postat av: Felix

Låter riktigt trevligt:D

2009-03-15 @ 21:01:48
URL: http://alvsbackabarnen.blogg.se/
Postat av: Gabbie

haha jaa jag tycker låtarna ni tyckte var bra också var bra :P men jag tycker hellre att La Voix skulle vinna än Snäääälla snääälla (:S så otroligt dålig den var)

jaa den bilden är så härlig :D jag älskar den!

2009-03-16 @ 08:19:33
Postat av: Gabbie

hade skrivit ett inlägg här och det bara försvann :O så jag skriver om litte :P jag äslkar den där bilden :D den är så otroligt härlig :)

2009-03-16 @ 17:10:45
Postat av: Den andra Sofian!

Tack för kvällen super härlig och gammal bild! :P

2009-03-16 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0