picknick i solen

godefter middag,

denna dag har ingeting hänt, iallafall inget intressant så därför ska jag berätta om något intressantare som hände i söndags,
för gick jag upp klockan 6,
- nej jag är inte galen..
vi skulle vara parkeringsvakter för att få pengar till klasskassan nämligen, så de så.
men inte kom det nå mycke bilar, på de tre timmar vi var där kom det kanske, 12 st så vi sov, mitt på att hårda och obekväma stenar. men tro mej det var skönt då man är så trött som vi var.


ungefär så kan nog ha sett ut, fast annan miljö, andra bilar, annat väder, andra kläder och tre personer till.

så när jag då anlände hem klockan 11 ungefär var jag helt övertygad om att klockan var 4, men det var den ju ej så då passade jag på att ta med min vän Josefin ut i solskenet för att ha pickninck, skit kul
jag ska börja ha picknick oftare, jag rekomenderara att ni som inte har för er något en solig dag packar ner lite fika i en korg, tar en filt och en kompis och hittar ett mysigt ställe att picknicka på, det hittade vi.

inge mer picknick bilder blev, kanske nån annan gång i framtiden.
Jag ska berätta en sak som hände när vi picknickade,
vi satt på en äng nästan helt öde, vilket gjorde att vi kunde känna oss som Madicken och Lisabeth i gammal mijö. Vi la oss ner och solade då hörde vi röster, på nära håll, vi satte oss upp och såg....

FREDRIK RAINFELT !!!

nej jag skoja bara, vi såg två hästar med ryttare, haha inte så coolt men gammaldags så vi reste lite i tiden kan man säga..

sen när vi kom hem bestämde vi oss för att hoppa studsmatta, och vi tog bilder och på ett konstigt sätt får jag så otroligt underliga utryck på varje bild, ni ska få se...

bild 1.

jag döper denna bild till snubbel bilden mitt fejs ser ut att snubbla...

bild 2.

denna bild döper jag till underbara läppar

bild 3.

den här bilden döps till tänder i dagssolen

bild 4.

den här bilden heter skrikande skrattmås

bild 5.

vad kan passa bättre än... jag spräckte mina byxor

bild 6.

tung tunga bilr den sista bilden

jag har kunnat bombardera er med fler bilder, men det vill jag inte, kanske en annan dag men då är det Josefins ansiktisutryck som ska döpas.

hejhopp fejskropp / gRimars

p.s igår på bussen sa Elin "jag är suger på kulglass" då sa jag "jag med, ska vi gå till kiosken ?" elin sa "ja, vi gör det"
sagt och gjort vi skulle mötas vid lijansbacken med tjugokronor var, jag satte mig i gräset och väntade på Elin,

när hon kom hade hon dåliga nyheter "rebecka, det är ju måndag... kiosken har ju stänkt" "neeeej..." "jag vet.." "men vart kan vi gå istället då ? "  "tuvan? om dom ar öppet, " "vi testar"

 så vi tog våra cylklar och cyklade till tuvan och vart i några kort sekunder glada
- det var folk där, JA dom har öppet....
men nej , så var det inte , dom städade bara och öppnade nästa måndag,
typiskt.
men glasssugna som vi var bestämde vi oss snabbt för att cykla vidare till shell (hur det nu stavas)
yes, äntligen får vi våran glass,

vi rusade in till GB glass kylarna men... dem var tomma !?!? in en endast glass låg där i.. " någon vill inte att vi ska äta glass"
då kom killen i kassan och sa " kylen har gått sönder så vi har ingen glass"
"jaha.... "
"det ända vi har är mjukglass"
JIPPI ! vi fick våran glass tillslut,  glassjakten slutade lyckligt !

Kommentarer
Postat av: elin

det går alltid dåligt sen blir det jätte bra tillslut!:D

2009-05-26 @ 21:39:35
URL: http://elinnilssoon.blogg.se/
Postat av: elin

det går alltid dåligt sen blir det jätte bra tillslut!:D

2009-05-26 @ 21:39:56
URL: http://elinnilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0