Tredje kärleken

Tjollahopp!

Jag har just läst ut en bok.
Nu kanske ni täbker: Hmm vad är det för intressant med det.
Jo det var en jätte bra bok som hadlar om en pojke som bor ute på gatorna i Honduras.Varje dag kämpar han för att få mat och överleva. Och som gatubarn är man inte säker ute på gatorna(han är ett gatubarn). Dom blir misshadlade och utsätts för andra otrevliga saker.

Och då jag läste den så började jag tänka hur bra jag igentligen har det .Jag har tak över huvet,  jag kan äta mig mätt varje dag och jag går i skola.
Dom skulle nog ge allt för att ha det som vi . Synd bara att man inte kan ge dom allt det.Men man kan ju  i allafall bidra litegrann.
Som jag och ett par kompisar hjälpte till att fixa en "gala" där pengarna som vi fick in under kvällen gick till fattiga länder.
Och då man gör en så grej så känns det bra att kunna hjälpa dom lite grann.


Detta är då boken jag läst.Tredje kärleken heter den och om ni inte läst den så tycker jag att ni ska göra det.

Hej hopp läskropp/sofia


Kommentarer
Postat av: Den andra Sofian!

Stolt boktipsare! =)

2009-05-16 @ 20:50:35
Postat av: Annie kusinen din!

Har du läst expert på att rodna en Sofia!?? :D



Läs Som jag vill vara med den äger stor Puss från småland<3

2009-08-12 @ 15:14:37
URL: http://crabcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0