och en stor sprit...

jag ska förklara mer angående rubriken senare, ta det lugnt !
det var när jag såg denna bild som jag började tänka på historien bakom rubriken

jag vet inte riktigt om man ser vad det står men det kan ni lösa genom att kolla på inlägget under.

iallfall så tänkte jag inte förren nu att om man ska skriva spriten så blir det ju samma som spriten. Det är ju riktig makalöst. Faktum är att jag aldrig har ängnat detta en tanke förr, jag har bara tänkt sprite och sprit.
Men jag har visst kunnat förstå att man kan råka säga fel , särskilt när det hände min bror, såhär var det:

Hela familjen satt på restaurang (i Sverige) och var just i färd med att beställa dricka...
- cocacola
- öl
- loka
- fanta
och då var det bara lilla lillebrorsan kvar som glatt utropade
- jag vill ha en STOR sprit !
jag och Jonas fnissade ikapp och servitrisen storglodde på David, liksom mamma och pappa och David insåg fort sitt misstag och rättade till sin mening
- nej, jag menade en STOR sprite

då vt ni mina tankar om den saken. Nu ska jag pallra mig till duschen. Ska ju spela gastuteater på stan idag kl 13.00
olalala.... vi får hoppas att jag lyckas finfint !

hejhopp spritekropp/ teater

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0