en riktigt arbetskrävande sak

lösnaglar,

efter flera dagar,veckor,månader och ÅR av försök att få min odugliga naglar att växa sig långa utan minsta lilla resultat fick jag ta till en enklare lösning:




...trodde jag,

positivt med lösnaglar:
- långa fina naglar
- inget bitande på naglar
- ingen jobbig väntan på sega växande naglar

negativt med lösnaglar:
- saker som tidigare vart lätt att utföra är nu en riktigt utmaning...

spela piano

knyta/ta på sig skor

knäppa byxknappar + allmän på och av klädsel

smsa som tidigare var busenkelt är nu en riktigt pina

knappa på tangentbord

men allt detta leder till ny kunskap och den kunskapen börjar sakta sprida sig i mina muskler så inom kort kan jag nog detta riktigt galant och jag slipper ge mina naglar hatblickar dagarna i ända.

dock funderar jag på om det är en smart idé att bära naglarna på praon (dagis) imorn ? det tål att tänkas på, troligen så avstår jag, jag måste ju tänka på naglarnas bästa också, tänk vilka skador dom kan råka utför (!)

och ärligt så tror jag inte att små söta dagisbarn dömmer mig efter hur mina naglar ser ut, om så är fallet måste jag undra vart världen är på väg...

det var alla mina tankar och känslor om mina nya naglar och slutbetyget är att jag stortrivs i deras sällskap och det är en ren ära att bära dom på mina fingertoppar.

hejhopp nagelkropp/ finafingrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0