ren eller älg ?

eftersom att jag kände mig så fruktansvärd seg och degig och allmänt trött så tog jag mig i nackskinnet och blev pigg !
hur?

jo, jag tog ett litet träningspass för att få igång min rörelse förmåga därefter följde sedan en dusch för maximal uppiggnad !

 

det är det bästa sättet att få mig pigg och munter på.
men andra gör ju på andra sätt, som tillexempel den här grisen som ska berätta om hur han botade sig själv från att vara trött!

om ni stackare som inte kan grisspråket (jag kan, hehe) så kan jag antingen försöka lära er eller så agerar jag helt enkelt tolk och talar om vad grisen säger.

ja, vad tycker ni? vilket alternativ ska jag ta ? hmm...

-JAG VET ! jag slår ihop dom i en och samma mumsig blandning.

grisen säger följande:
nöff nnööff nöööööf grymtt nöööööf grymtnöff. Ionk nnööff iiiiionknöff nöfff nööff nnnöff. grymmt nöööööf nöffionk gryymmt ionk iioknöff Nöffigrymt. grymt grymttt ionk ionkkk.

översättning

nu när vi ändå håller på kan vi ju köra en liten ordlista på viktiga grisfraser:

ionk = han

nöööööf = en

nöfff = väldigt

grymtnöff = gris

nnööff = var

Nöffigrymt = England

 

så, nog talat om grisar nu, jag vill inte prata för mycket grisspråk så att jag tillslut tas för att vara en gris.

hejhopp nöffkropp / gris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0