Hjälp vad ska vi göra ?

Hejsan alli hopa nu är jag hemma igen. Och först så måste jag säga att min helg har varit toppen. Jag har hunnit med både Umeå och Sundsvall. Men det jag hade för avsik att berätta om nu är något helt annat.

Min mamma kom nyss hem. Men hon var inte ensam, nej utan hon hade med sig en liten krabat som vaknat alldeles för tidigt. Med handskar på händerna så kom hon in med en liten, liten igelkott som hon hittat ihoprullad på en garageuppfart. Han hade tydligen lega där i två dagar. Stackarn var helt borta, han tog sig nog vatten över huvudet då han bestämde sig för att vakna.Var ska han hitta mat ?och han kan ju heller inte ligga helt oskyddad hur klokt är det?  Så nu har vi en inneboende tills vi vet vad vi ska göra med krabaten.

Vi har ringt run litegranna men har inte fått något klart svar om vad vi ska göra. För vi kan ju inte ha den här hemma. Har ni någoa tips så snälla dela med er av dom. Hjälp oss att hjälpa lilla igelkotten.



http://bordingdiabas.se/blog/images/20081105/1
Hejhopp hjälplöskropp/ Soffan

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej stor syrran!Vad bra att du skrev om igelkotten !Fast i för sig det gjorde jag också på min blogg men jag glömde att skriva om nån visste om det fanns nån veterinär i närheten av Skellefteå.Så snälla skriv om ni vet!Eller om ni vet vad man ska göra med den.

2010-04-20 @ 19:51:41
URL: http://zooom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0