zzzz


att jag somnar lite hela tiden på skolan är inte ovanligt, det vet de i min klass som råkar sitta i närheten mycket mycket väl.
sanningen är nog att jag faktiskt somnar oftare än vad jag missar bussen. men dock har det inte pågått under lika lång tid om man säger så, bussen har jag haft problem med sen 7an sömnen sen denna termin, okejokej, 9an då.

iallafall, idag, när jag skrivit klart nationella provet (som jag var förvånans vård snabb på) tog sömnen över, sög ju eftersom att jag lär få plus tid eller nåt när jag egetligen var klar innan tiden var klar... typiskt.

men iallafall, jag sov sååå gott. och jag har aldrig sovit så djupt i skolan, brukar vara rätt lätt väckt och kan inte riktigt drömma som jag brukar när jag sover i en säng eller så.
men nu kunde jag, jag minns exakt vad jag drömde..

jag var på stan, insåg att jag hade glömt min jacka i ett provrum och hade inget annat än jeans och bh på mig, riktig obhehaglig känsla att stå så mitt bland folk. och vars ska man ta vägen sen?? och kallt vart det minsann också. sen hör jag den typiskt suddiga rösten rebecka....reebeecka...rebecka

kambom! eller njae, snarare kaaaaaabooooooooom så var jag tillbaka i klassrummet med svenskalärarens blick fäst på mig.
lärare: men rebecka, sover du?

jag: ja, antagligen?

lärare: hörde du inte när alla andra gick?

jag: nej, antagligen?

lärare: jag tänkte för det lät ju ganska mycket

jag: jasså?

 

ja, inget mer intressant i det samtalet, bara en dryg nyvaken rebecka.

finns ingen bild tillgänglig för det tillståndet av mig, ska bara berätta att jag inte var långt borta från att lyckas somna i stående position, woa, men korridor är ändå korridor så det gick inte att genomföra fullt ut.

så ja, trött har jag sannerligen varit, knasigt, fick ju rikligt med sömn under natten, begriper inte..


hejhopp sömnigkropp/ drömmar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0