stor chock, busskrock!!!

Foto: SVT
Foto: SVT
det som gör denna krock så "speciell" jämfört med andra krockar ska jag nu berätta.
min bror, min kära bror Jonas skulle nämligen till Sundsvall idag, till nån fotbollscup där.
Han åkte buss. En buss, som avick från skellefteå busstation samtidigt som bussen på bilderna här ovan...

nån gissning på vad som har hänt?..

nån?

jag tror nog att dom flesta bär på nån gissning, kanske är gissningen inte glädjande, men ändå en gissning...

jag råkade höra på radion om en buss som krockat vid robertsfors och det ända jag reagerade på var "robertsfors? det är inte så långt bort va?"

det var först när jag kom hem jag fick veta hur jag "borde" ha reagerat, men jag kunde ju inte ha en aning om att det var bussen som jonas skulle åka med som hade krockat, sånt har ju inte jag koll på. jag visste ju bara att han skulle till sundsvall...

när jag kom hem så sa mamma "har du hört? pappa ringde nyss" nåt i den stilen, minns inte exakt.

hon fortsatte efter att ha förstått att jag inte hade hört nåt.
"jonas lag skulle ju till Sundsvall idag, men dom var ju 17(?) stycken och fick därför inte plats på bussen och fick åka med en annan buss och tur det, för bussen dom egentligen skulle ha åkt med har krockat!"

så ja, ingen skada skedd på min bror


kanske nån fotbollsskada kan ske i framtiden men, sånt är livet.

jag är iallafall himla glad att dom var så pass många i laget att dom fick en annan buss annars hade min bror suttit i bussen som krockade.
dock var det inga stora skador skedda men iallafall, ibland har man tur!
det verkar som att min bror inte har ärvt samma bussmissflyt som jag, hahah


hejhopp busskropp/ tur


Kommentarer
Postat av: Anonym

naw, min lilla turnisse:*<3

2010-01-29 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0